Paradoxal: deși peste 75% din comerțul mondial se desfășoară prin canale de vânzări indirecte și există un consens general absolut asupra necesității implementării unor procese solide de management a rețelelor de Parteneri, doar o fracțiune dintre companii dispun de strategiile necesare pentru parteneri, instrumentele și practicile de gestionare a datelor care ajută la valorificarea optimă a potențialului partenerilor lor de vânzări.
Canalele de vânzări indirecte se referă la vânzarea de bunuri sau servicii prin parteneri, cum ar fi: comercianți cu amănuntul, agenți, distribuitori sau revânzători.
Deși nu este un subiect la fel de discutat ca alte aspecte de afaceri, este un concept important, mai ales pentru companiile cu rețele de distribuție complexe sau pentru cele care doresc să-și extindă acoperirea. Când sunt valorificate corespunzător, canalele de vânzări indirecte oferă beneficii extinse pe întregul lanț valoric, de la complexități logistice reduse la costuri mai mici de vânzare. Este o temă agnostică industriei, dar studiul nostru a relevat un avantaj strategic deosebit pentru sectoarele de producție, sănătate/farmaceutice și IT&C.
Studiul nostru este primul care evaluează pregătirea și eficiența canalelor de vânzări indirecte pe piața românească folosind perspective bazate pe date. 200 de companii din peste 10 industrii diferite au participat la acest studiu, dezvăluind că, deși canalele de vânzări indirecte impactează 80% dintre respondenți, doar 25% dintre aceștia se simt pregătiți să le valorifice la maximum.
Acest studiu a fost realizat în parteneriat cu Horvath, o companie de consultanță de top, cu prezență globală, specializată în transformarea, managementul performanței și digitalizarea necesare progresului strategic al afacerilor.
Aflați mai multe despre canalele de vânzări indirecte și despre cum pot companiile să construiască strategii sustenabile de gestionare a partenerilor.
Comentarii recente